Zoho is een van de grootste en snelst groeiende softwareontwikkelingsbedrijven. Het bedrijf is oorspronkelijk opgericht in India, waar ook het hoofdkantoor zich bevindt, maar heeft zich inmiddels uitgebreid naar meerdere delen van de wereld, waaronder Nederland. Zoho software is vooral populair onder bedrijven. Zoho is vergelijkbaar met Microsoft doordat het verschillende producten aanbiedt zoals een mailapplicatie, een analyseprogramma voor bedrijfsgegevens, en een online vergaderprogramma. Een van de meest populaire diensten is CRM. Aangezien deze software soms erg nieuw is voor mensen, kan het handig zijn om een Zoho CRM expert in te schakelen.
Voordelen
Zoho software brengt veel voordelen met zich mee voor bedrijven. Zo heeft het erg veel verschillende programma’s met uiteenlopende functies. Elk programma en elke dienst is gericht om het onderhouden van je bedrijf makkelijker, effectiever en efficiënter te maken. Het Assist-programma biedt een oplossing voor support op afstand en onbeheerde toegang. De WorkDrive omvat een online bestandsbeheer. De Meeting-app biedt een online vergaderservice ter vervanging van of aanvulling op fysieke vergaderingen. In een tijd van digitale leer- en werkomgevingen door het coronavirus, zijn deze functies essentieel voor elk bedrijf.
CRM
Waarschijnlijk de meest beroemde Zoho software is CRM. CRM staat voor Customer Relationship Management en wordt geleid door een Zoho CRM expert. De CRM software van Zoho is een tool om in één oogopslag meerdere gegevens te bewaren. Zo omvat het je sales, marketing en klantenservice bij elkaar. Tevens stroomlijnt het alle processen in het bedrijf in één platform. Niet alleen maakt dit het makkelijker om overzicht te houden over alles wat in en uit je bedrijf gaat, ook is het erg effectief. Wennen aan het programma kan even duren, waardoor het handig is om een Zoho CRM expert in te schakelen wanneer je vastloopt.